OPDRACHT

 

 

 

Stel je bent programmamaker bij de televisie en je wilt een documentaire maken over de protestgeneratie. Voordat er geld wordt vrijgemaakt om dit programma te kunnen maken, moet je eerst je baas ervan zien te overtuigen dat er over dit onderwerp interessante dingen te vertellen en vooral te tonen zijn.

 

Daarom verzamel je in samenwerking met 3 medeleerlingen materiaal over de verschillende jeugdculturen en je gaat daarvan een presentatie maken in powerpoint. Om de beelden te plaatsen in de tijd gebruik je de informatie uit je boek (hoofdstuk 7, paragrafen 1 t/m 4) als uitgangspunt.

 

Je begint met het maken van een taakverdeling: wie van jullie vier gaat wat doen?  Onder ‘verwerking’ staat een aangegeven hoe je presentatie moet worden ingedeeld. Deze indeling kun je ook als taakverdeling gebruiken, maar dat hoeft niet.

 

De presentatie doe je gezamenlijk. Zorg ervoor dat de verschillende onderdelen goed op elkaar aansluiten.

Als je nog niet zo handig met powerpoint bent, leer dan van je medeleerling!

 

Doel van de presentatie is om de stof uit het boek levend, BOEIEND te maken, zodat je je baas ervan overtuigt dat jullie een goede documentaire gaan maken. Het gaat daarbij vooral om illustraties met beeld en geluid (muziek!). Verzin zelf een (technische) oplossing om bij de presentatie muziek te kunnen laten horen.

 

Bij verwerking’ is verder aangegeven in welke stappen je het een en ander kunt aanpakken.