Verwerking

Gebruik de websites onder de kop infobronnen (en eventueel boeken). Nu ga je de volgende opdrachten maken. Lees de opdrachten goed door. Als je iets niet begrijpt, ga dan naar de leerkracht. Pas als je alle opdrachten begrijpt, mag je beginnen. Schrijf de antwoorden eerst op papier.

  1. Wat zijn gladiatoren?
  2. In welke tijd kwamen gladiatoren voor (jaartallen)?
  3. Waar gingen gladiatoren vechten?
  4. Hoe werd je een gladiator?
  5. Welke wapens hadden gladiatoren?
  6. Welke verschillende typen gladiatoren waren er?
  7. Mochten gladiatoren direct beginnen met vechten? Zo niet, wat moesten ze eerst zeggen?
  8. Mochten gladiatoren elkaar doden zonder toestemming van de keizer? Zo nee, wat moest er dan gebeuren?
  9. Kon een gladiator ooit nog vrij man worden?

 

Zoek plaatjes op die met gladiatoren te maken hebben. Dit mag van het internet, maar je mag ook plaatjes uit boeken halen of door middel van een zelfgemaakte tekening. De tekening mag niet groter zijn dan een half A-viertje. Maak er maar iets moois van.
Met de informatie die je nu hebt, maak je een informatieblad voor de toeristen van het Colosseum. Schrijf daarvoor minimaal een A-viertje vol in Word. De plaatjes of tekening kan je naast de tekst plaatsen of als voorkant gebruiken van je informatiefolder.
Vertel in de klas wat je nu allemaal weet over gladiatoren. Hang je informatiefolder in de klas.
Je hebt nu zoveel informatie verzameld over gladiatoren, dat je deze informatie ook wel rechtstreeks op internet kunt zetten. Op internet is er een speciaal soort woordenboek (encyclopedie) voor kinderen: WIKIKIDS. In deze encyclopedie WIKIKIDS mogen alleen kinderen informatie plaatsen. Misschien wil jij dat ook wel doen?

Weet je hoe WikiKids werkt en wil je informatie toevoegen? Klik dan hier

Heb je nog nooit met WikiKids gewerkt? Klik dan hier voor uitleg.

 

Vorige Volgende

Start

Meer webkwesties zijn te vinden op:
www.webkwestie.nl