Verwerking
STAP 1
STAP 2
STAP 3
STAP 4
STAP 5

Stap 1: Kies een insect. 

  • Maak een groep van 4.
  • Elk lid van je groep onderzoekt een ander insect.
    Om je te helpen kiezen, kun je klikken op elk insect hieronder.
  • Welk insect wordt het?
    Je onderzoekt enkel dat insect.

    naar boven

Stap 2: Onderzoek je insect.

Kom te weten:
  1. Waar het leeft (woonplaats)
  2. Wat het eet
  3. Hoe lang het leeft (levensverwachting)
  4. Hoe nuttig of belangrijk het is voor de omgeving
  5. Hoe schadelijk het is

naar boven

 naar boven

Stap 3: Houd een groepsdiscussie.

Beantwoord de onderstaande vragen. Leg goed uit waarom je er zo over denkt. Je kunt hierbij gebruik maken van je woordveld.

  1. Vind je jouw insect leuk/aardig?
  2. Zijn insecten nodig voor mensen en het milieu?
  3. Denk je dat het insect dat jij hebt onderzocht moet worden gedood?

 naar boven

Stap 4: Schrijf een brief naar Terminix.

Verplaats je in je insect en verdedig jezelf en je insectenvrienden! Schrijf een brief naar Terminix om uit te leggen hoe nuttig jij bent voor het milieu en waarom jij en de andere insecten niet zouden moeten worden uitgeroeid. [Let op: Deze brief is een persoonlijke opdracht, geen groepswerkstuk.]

naar boven

Stap 5: Ontwerp een groepsposter.

Op de poster die je naar Terminix stuurt, staat je woonplaats, een plaatje van je insect en je brief.

naar boven

 

Vorige Start Volgende

Nog een webkwestie / webquest doen?
Surf naar www.webkwestie.nl

Op- of aanmerkingen? Websites die niet werken?
Mail het de webkwestiemaker (klik hier)
* * *

Creative Commons-Licentie
Dit werk valt onder een Creative Commons
www.webkwestie.nl is een gratis website voor alle onderwijssoorten.
Er is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik. 
Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan meteen weten. Er wordt z.s.m. op gehandeld.

Op- of aanmerkingen? Websites die niet werken?
Mail het de webkwestiemaker (klik hier)