Bekijk tijdens het werken aan jullie
interview deze tabel. Hier kun je zien waar jullie werkstuk aan moet
voldoen.
Als het interview klaar is, bekijken de andere kinderen jullie werk. Daarbij
gebruiken ze ook deze tabel. Ze geven jullie werk punten .
Net op weg 1 |
Al aardig op weg 2 |
Bijna bij waar je zijn moet 3 |
Einddoel bereikt 4 |
Score | |
---|---|---|---|---|---|
De |
De kinderen die Dolf,
Mariecke, Carolus of de journalist spelen hebben zich niet goed
ingeleefd.
Dat is te merken aan hun antwoorden. Die slaan nergens op. We krijgen niet deinformatie die we willen weten over de Middeleeuwen. |
De kinderen die Dolf,
Mariecke, Carolus of de journalist spelen hebben wel wat gelezen of
gezien over de Middeleeuwen. Maar zo te horen hebben ze het niet
goed begrepen.
Er worden woorden of zinnen gezegd die niet te
begrijpen zijn. waarschijnlijk begrijpen de kinderen zelf ook niet
goed wat ze gezegd hebben. |
De kinderen die Dolf,
Mariecke, Carolus of de journalist spelen hebben zich goed
voorbereid.
Ze hebben hun rol goed gespeeld. De informatie die ze aan de journalist hebben gegeven klopt en is leerzaam. |
De kinderen die Dolf,
Mariecke, Carolus of de journalist spelen hebben zich goed
voorbereid.
Ze hebben ook hele leerzame informatie aan de journalist verteld. Maar wat ook erg belangrijk is, is dat ze méér informatie gevonden hebben en dat hebben doorverteld. Ze hebben verder gezocht dan de opdracht. Erg goed! |
|
Het |
De journalist heeft niet
goed nagedacht over de vragen.
De kinderen die werden geïnterviewd konden daarom geen antwoorden gegeven. Er werd meer gelachen dan geïnterviewd. |
Op de vragen die de
journalist stelde konden de kinderen alleen maar met "ja", "nee"
of "ik weet het niet" antwoorden. |
De vragen van de journalist
waren goed.
De kinderen konden door deze goede vragen, vertellen wat ze aan informatie hebben gevonden over hun rol. |
De vragen van van de
journalist waren erg goed.
De kinderen konden niet alleen vertellen wat ze aan informatie gevonden hebben, maar ze konden erbij vertellen wat ze van de informatie vinden. De kinderen kregen de gelegenheid een eigen mening te vormen. |
|
Het |
Het interview zoals die aan
de rest van de groep gepresenteerd wordt is slordig.
Het is niet duidelijk wie welke rol heeft. Het is niet duidelijk welke informatie gegeven wordt. |
Het interview zoals die aan
de rest van de groep gepresenteerd wordt is wat saai en niet echt
af.
De informatie de gegeven wordt is heel weinig. Er wordt weinig informatie gegeven.. |
Het interview zoals die aan
de rest van de groep gepresenteerd wordt is af. Het is duidelijk dat de interviewer duidelijke vragen heeft gesteld. De informatie is duidelijk gegeven. Het interview ziet er verzorgd uit. |
Het interview zoals die aan
de rest van de groep gepresenteerd wordt is verzorgd en duidelijk. De informatie is goed De vragen zijn duidelijk, maar wat erg belangrijk is, is dat er duidelijke meningen gegeven worden, met voorbeelden. Het geheel ziet verzorgd uit. |
"Krak" burcht van kruisvaarders in Syrië
Bernard Gagnon [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons