1 |
Zoek maximaal 3 klasgenoten waarmee je 1 of 2
bedreigde diersoorten gaat bespreken. |
No machine-readable author provided.
Ysangkok assumed (based on copyright claims).
[Public domain], via Wikimedia Commons
|
2 |
Bespreek welke taak iedereen gaat uitvoeren. Je kan kiezen
uit : groepsleider, materiaalmeester, secretaris, tijdsjury |
3 |
Denk na welk dier of dieren jullie gaan bespreken. |
4 |
Volgende onderdelen moeten in je presentatie zitten :
Milieu, wordt gebruikt voor ..., aantal nog levende exemplaren,
voedsel, vijanden, afmetingen, voortplanting, foto's of afbeeldingen,
oproep tot verzet. |
5 |
Maak een woordspin waarop je bovenstaande onderdelen
plaatst. Vul dit aan met info die je al weet hierover en boeken die je kan
gebruiken. |
6 |
Ga op zoek naar websites/boeken/CD-roms waarop je nog info
kan vinden. Noteer dit bij je woordspin. |
7 |
Vat je gevonden teksten samen in kernwoorden |
8 |
Maak een ontwerp van hoe jouw presentatieblad er zal
uitzien. |
9 |
Bepaal de volgorde van je presentatiebladen. |
10 |
Maak gezamenlijk een slotdia waarop jullie de mensen
aansporen om je dier met rust te laten. |