EVALUATIE

De leerlingen worden niet individueel geëvalueerd. Er wordt per groep een score toegekend. De leerlingen worden hiervan op voorhand op de hoogte gebracht, zodat het groepswerk vlot verloopt. De score wordt bepaald op basis van de volgende criteria:

    -Komen de vijf onderwerpen in de reportage voldoende uitgebreid aan bod?
    -Werd er doeltreffend omgegaan met de Internetinformatie?
    -Komt de kennisuitbreiding duidelijk tot uitdrukking?
    -Kunnen de leerlingen een onderscheid maken tussen hoofdzaken en bijzaken?
    -Vindt men de noodzakelijke elementen terug in de reportages?
    -Kunnen de leerlingen omgaan met de nieuw verworven informatie?
    -Hebben de leerlingen nog andere sites geraadpleegd of hebben ze nog andere bronnen betrokken in hun onderzoek?

Niet alleen de leerlingen zullen geëvalueerd worden. Aan de leerlingen zal gevraagd worden om hun genoegen of ongenoegen met betrekking tot de opdracht tot uiting te brengen. Tijdens een afrondend klasgesprek zal nagegaan worden hoe de aanpak eventueel verbeterd kan worden.