Om je een beeld te geven van hoe
het eindresultaat eruit moet zien volgt hier het beoordelingsschema:
Activiteit |
9 |
7 |
5 |
3 |
totaal |
Voorbereiding |
De presentatie is goed
voorbereid, alle materialen die nodig zijn voor de presentatie zijn
aanwezig. |
De
presentatie is goed voorbereid, niet alle materialen die nodig zijn voor de
presentatie zijn aanwezig. |
De presentatie is
redelijk voorbereid, niet alle materialen die nodig zijn voor de presentatie
zijn aanwezig. |
De presentatie is niet
goed voorbereid, niet alle materialen die nodig zijn voor de presentatie
zijn aanwezig. |
|
Vorm van presenteren |
De vorm van de
presentatie is afgestemd op de flyer en het publiek |
De vorm
van de presentatie is afgestemd op de flyer. |
De vorm van de
presentatie is afgestemd op het publiek. |
De vorm van de
presentatie is niet afgestemd op het publiek en op de flyer. |
|
Opbouw van de presentatie |
De presentatie heeft een
inleiding, een kern en een slot en is logisch opgebouwd |
De
presentatie heeft een inleiding, een kern en een slot. |
De presentatie heeft geen
duidelijke verdeling in inleiding, kern en slot. |
Er zit geen opbouw in de
presentatie |
|
Inhoud van de presentatie |
De presentatie geeft
uitleg over de inhoud en de totstandkoming van de flyer. |
De
presentatie geeft uitleg over de inhoud van de flyer. |
De presentatie geeft
uitleg over de totstandkoming van de flyer. |
De presentatie geeft geen
uitleg over de inhoud en totstandkoming van flyer. |
|
Activiteit |
9 |
7 |
5 |
3 |
totaal |
Samenwerken |
Ik stel het groepsbelang
boven mijn eigen belang. Ik help mijn groepsgenoot en accepteer hulp. |
Ik werk
samen met mijn groepsgenoot, maar houd me vooral bezig met mijn eigen taken. |
Ik werk soms samen, stel
me afhankelijk op en ga zo veel mogelijk mijn eigen gang. |
Ik werk niet samen. Ik
werk voor mezelf aan een groepsopdracht. |
|
Keuze informatiebron |
Ik weet goed welke
informatiebronnen beschikbaar zijn |
Ik weet
dat er informatiebronnen beschikbaar zijn |
Ik moet steeds vragen
waar ik informatie moet halen |
Ik weet niet waar ik
informatie moet zoeken |
|
Samenvoegen van
informatie |
Ik kan een logisch geheel
maken van losse opgezochte delen |
Ik vind
het vaak moeilijk de volgorde van de losse delen te bepalen |
Het lukt me niet om de
juiste teksten en plaatjes bij elkaar te zetten |
Ik zet de losse delen
gewoon achter elkaar |
|
Inhoud Flyer |
De flyer bevat 5
maatregelen om energie te besparen,. De maatregelen worden toegelicht en
zijn passend bij het onderzoek dat de leerlingen zelf hebben uitgevoerd. |
De flyer
bevat 5 maatregelen om energie te besparen, die passen bij het onderzoek dat
de leerlingen zelf hebben uitgevoerd. |
De flyer bevat minstens 4
maatregelen om energie te besparen, die passen bij het onderzoek dat de
leerlingen zelf hebben uitgevoerd. |
De flyer bevat 3 of
minder maatregelen om energie te besparen. |
|
Vormgeving flyer |
De vormgeving van de
flyer versterkt de informatie die op de flyer staat. |
De flyer
wordt aantrekkelijk vorm gegeven, passend bij de maatregelen die worden
genoemd op de flyer. |
De flyer wordt
aantrekkelijk vorm gegeven. |
De Flyer ziet er niet
aantrekkelijk uit. |
|