Beoordeling

 

Beginner

(Ruim) voldoende

Perfect

Opdracht 1

 

·        Alleen beschrijving van wat er te zien is, geen diepgang in de manier van werken van Escher bij ‘klimmen en dalen’

·        Geen trap kunnen maken, zowel digitaal als met lego of blokken uit de klas.

·        Geen goede opbouw in zinnen, zinnen staan door elkaar, geen functioneel gebruik van plaatjes.  

Alles wat er tussenin zit

 

·        Perfect omschreven van de illusie van ‘klimmen en dalen’

·        De juiste hoek van fotograferen van de trap /juiste hoek van opstellen van de ‘camera’ bij de digitale blokken.

·        Netjes verzorgd verslag van de praktische uitvoering; duidelijke opbouw van de zinnen, plaatjes juist gebruikt.

Opdracht 2

Een niet-samenhangend geheel van zinnen over Escher.

Alles wat er tussenin zit

 

 

 

·        Goede verzorging van de biografie, met duidelijke functionele afbeeldingen.

·        Omschrijving van het leven van Escher met minstens:

  • Geboorte- en sterfdatum
  • Nationaliteit van Escher
  • 2 plaatsen / landen waar hij heeft gewoond
  • Scholen die hij heeft gevolgd
  • 3 voorbeelden van werken met minstens 1 zelfportret.
  • 2  voorbeelden waar hij inspiratie uit haalde

Opdracht 3

·        Alleen het gekozen werk beschrijven.

·        Geen afbeeldingen bijgevoegd.

·        Geen argumenten waarom het werk is gekozen.

Alles wat er tussenin zit

 

 

 

·        Minstens 5 werken als afbeelding weergeven bovenop de 3 van opdracht 2.

·        Waarvan minimaal 1 beeldhouwwerk en 1 zelfportret.

·        Naam van het werk geven.

·        Jaar waarin het werk is gemaakt.

·        Wat voor werk is het? Litho, tekening, beeldhouwwerk etc..

·        Korte beschrijving van het werk.

·        Beargumentering van het werk van voorkeur waarom dit werk is gekozen.

Opdracht 4

·        De vormen passen niet in elkaar.

·        De kleuren worden willekeurig gerangschikt.

 

Alles wat er tussenin zit

 

 

·        Logische verdeling van de kleuren. (patroon)

·        Vormen passen precies in elkaar.

·        De vormen zijn netjes uitgeknipt.

·        Het werkstuk als geheel ziet er uit als een goede Escher na-maak.

Totaal

·        Samenhang ontbreekt tussen de antwoorden op de opdrachten.

·        Geen nette verzorging van het werkstuk

·        Geen logboek over hoe jullie als groep hebben gewerkt.

Alles wat er tussenin zit

 

 

·        Er is gekozen voor een overzichtelijke kaft.

·        Algemene indruk van de verzorging van het verslag is zeer goed

·        Het verslag mag getypt of geschreven worden.

·        Plaatjes zijn duidelijk en functioneel

 In een logboek achterin het verslag geven jullie aan

  • hoeveel tijd elke activiteit ongeveer heeft gekost,
  • hoe de taakverdeling binnen jullie groepje was (wie heeft er wat gedaan),
  • of er goed is samengewerkt of niet,
  • welke problemen jullie tegenkwamen, wat er makkelijk en wat er moeilijk aan de opdracht(en) was,
  •  wat er wel en wat er niet gelukt is,
  • wat jullie ervan geleerd hebben
  • enzovoorts

 


Vorige ] Start ] Volgende ]

Nog een WebQuest / WebKwestie doen?
Surf naar www.webkwestie.nl

Heeft u op- of aanmerkingen?
Zijn er websites of weblinks die niet werken?
Stuur een mailtje naar de webkwestiemakers
Klik daarvoor hier



Creative Commons-Licentie
Dit werk valt onder een Creative Commons
www.webkwestie.nl is een gratis website voor alle onderwijssoorten.
Er is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik.
Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan meteen weten.
Er wordt z.s.m. op gehandeld.