|
Beginner
|
(Ruim)
voldoende |
Perfect
|
Opdracht
1
|
· Alleen
beschrijving van wat er te zien is, geen diepgang in de manier van werken van Escher bij
klimmen en dalen
· Geen
trap kunnen maken, zowel digitaal als met lego of blokken uit de klas.
· Geen
goede opbouw in zinnen, zinnen staan door elkaar, geen functioneel gebruik van plaatjes.
|
Alles
wat er tussenin zit
|
· Perfect
omschreven van de illusie van klimmen en dalen
· De
juiste hoek van fotograferen van de trap /juiste hoek van opstellen van de
camera bij de digitale blokken.
· Netjes
verzorgd verslag van de praktische uitvoering; duidelijke opbouw van de zinnen, plaatjes
juist gebruikt. |
Opdracht
2 |
Een
niet-samenhangend geheel van zinnen over Escher. |
Alles
wat er tussenin zit
|
· Goede
verzorging van de biografie, met duidelijke functionele afbeeldingen.
· Omschrijving
van het leven van Escher met minstens:
- Geboorte-
en sterfdatum
- Nationaliteit
van Escher
- 2
plaatsen / landen waar hij heeft gewoond
- Scholen
die hij heeft gevolgd
- 3
voorbeelden van werken met minstens 1 zelfportret.
- 2 voorbeelden waar hij inspiratie uit haalde
|
Opdracht
3 |
· Alleen
het gekozen werk beschrijven.
· Geen
afbeeldingen bijgevoegd.
· Geen
argumenten waarom het werk is gekozen. |
Alles
wat er tussenin zit
|
· Minstens
5 werken als afbeelding weergeven bovenop de 3 van opdracht 2.
· Waarvan
minimaal 1 beeldhouwwerk en 1 zelfportret.
· Naam
van het werk geven.
· Jaar
waarin het werk is gemaakt.
· Wat
voor werk is het? Litho, tekening, beeldhouwwerk etc..
· Korte
beschrijving van het werk.
· Beargumentering
van het werk van voorkeur waarom dit werk is gekozen.
|
Opdracht
4 |
· De
vormen passen niet in elkaar.
· De
kleuren worden willekeurig gerangschikt.
|
Alles
wat er tussenin zit
|
· Logische
verdeling van de kleuren. (patroon)
· Vormen
passen precies in elkaar.
· De
vormen zijn netjes uitgeknipt.
· Het
werkstuk als geheel ziet er uit als een goede Escher na-maak. |
Totaal
|
· Samenhang
ontbreekt tussen de antwoorden op de opdrachten.
· Geen
nette verzorging van het werkstuk
· Geen
logboek over hoe jullie als groep hebben gewerkt. |
Alles
wat er tussenin zit
|
· Er
is gekozen voor een overzichtelijke kaft.
· Algemene
indruk van de verzorging van het verslag is zeer goed
· Het
verslag mag getypt of geschreven worden.
· Plaatjes
zijn duidelijk en functioneel
In
een logboek achterin het verslag geven jullie
aan
- hoeveel
tijd elke activiteit ongeveer heeft gekost,
- hoe
de taakverdeling binnen jullie groepje was (wie heeft er wat gedaan),
- of
er goed is samengewerkt of niet,
- welke
problemen jullie tegenkwamen, wat er makkelijk en wat er moeilijk aan de opdracht(en) was,
- wat er wel en wat er niet gelukt is,
- wat
jullie ervan geleerd hebben
- enzovoorts
|