|
Bestemd voor:
Groep 7 & 8 van
het basisonderwijs
|
|
|
|
Kan gebruikt worden bij het vak:
Biologie |
|
|
|
Leerlingen leren aan
de hand van deze webkwestie de herfst beter kennen.
Ze leren wat er allemaal in natuur verandert als het herfst wordt.
Naast het opdoen van kennis wordt er ook van de leerlingen verwacht om zelfstandig een boombladverzameling aan te leggen en samen te werken waarin overleg en planning noodzakelijk is. |
|
|
|
De leerlingen werken in deze webkwestie samen dus prijs dat aan, maar de
opdrachten kunnen natuurlijk ook prima individueel worden gedaan. |
|
|
|
Mochten er leerlingen zijn die daar erg snel mee zijn dan is er
een differentiatie - opdracht; de fotocollage. |
|
|
|
Mocht u van plan zijn
deze webkwestie in te zetten in uw klas, zorg er dan
voor
dat
u duidelijk aangeeft hoe de boombladverzameling verwerkt moet worden;
bijvoorbeeld in en map of in een doos. Leg duidelijk uit hoe de leerlingen
hun bladeren moeten drogen en dat voor het opzoeken van de juiste namen van de bomen een determinatietabel gebruikt kan worden (leg deze
in de klas klaar!).
Let bij de fotocollage erop dat de plaatjes en foto's ook daadwerkelijk
over de herfst gaan en of het een echt collage wordt en geen rijtje
plaatjes op een vel papier. |
|
|
|
Deze webkwestie is
gemaakt door: Saskia Ringenier en Brigitte
Striper.
|