Titel: |
Huisdieren |
Bestemd voor de groepen: |
4
tot en met 7 |
Schooltype: |
Regulier
basisonderwijs |
Vakgebied(en): |
Natuuronderwijs |
Uitvoering door: |
In 2-tallen |
Tijdsinvestering: |
In ieder geval 2 uur. |
Zwaartepunten m.b.t. de
leerpunten: |
Zelf de informatie van het
Internet opzoeken |
|
De informatie goed ‘indelen’ |
Voorbereiding: |
Leg van tevoren ongeveer 50 kaarten van karton klaar. Deze moeten
ongeveer A5 formaat hebben, en ze moeten er precies hetzelfde uitzien. |
|
De kinderen hebben pen, potlood en kleurpotloden nodig. |
|
Leg een bestaand kwartetspel als voorbeeld klaar. Dit is vooral handig
bij een groep 4. |
|
Zorg voor een overzicht op het bord, waar de kinderen kunnen
opschrijven welk dier zij hebben gekozen. |
Tijdens de opdracht: |
Loop tijdens het werken rond, om te kijken of de kinderen alles
begrijpen, en of de samenwerking goed verloopt. |
|
Let goed op of de kinderen zich wel goed verdiepen in de opdracht.
Voor een goudvis heb je meer nodig dan alleen een vissenkom! |
Na de opdracht: |
Controleer goed of de kinderen netjes hebben gewerkt. |
|
Hoe zien de kaarten eruit? Hebben ze mooi getekend? |
|
Is er netjes geschreven, enz. |
|
Motiveer de kinderen om het spel te spelen. Eventueel kunt u dit ook
klassikaal doen! door levend kwartet. |
Webkwestiemakers: |
Renate en Susan |