Verwerking

  1. Maak een overzicht van het leven van Jezus.
    Dat wil zeggen:
1852 Philip Map of Palestine - Israel - Holy Land - Geographicus - Palestine-philip-1852

http://www.geographicus.com/mm5/cartographers/phillips.txt [Public domain], via Wikimedia Commons

  • Zoek uit waar en wanneer Hij geboren is.
  • Beschrijf wat Jezus deed toen Hij kind was.
  • Onderzoek wat Jezus allemaal deed als volwassen man.
  • Hoe verliep het laatste gedeelte van zijn leven.
  • Bekijk welke momenten van Zijn leven erg belangrijk zijn.
Verdeel deze informatie, zodat jij uitzoekt waar en wanneer Jezus is geboren en wat hij als kind heeft gedaan en je maatje zoekt uit wat Jezus als volwassen man deed en hoe het laatste gedeelte van Zijn leven verliep. Daarna komen jullie samen en hebben jullie het over de informatie die jullie beide hebben verzameld en samen bedenken jullie het antwoord op de laatste vraag.
  1. Maak een overzicht van de plaatsen waar Jezus is geweest.

  • Zoek uit op welke plaatsen Jezus allemaal is geweest toen hij kind was.

  • En zoek ook uit op welke plaatsen Jezus allemaal is geweest toen hij volwassen was.

  • Zet dit allemaal in de goede volgorde.

  • En noteer welke 10 plaatsen het belangrijkste waren in Zijn leven.

Zoek samen uit op welke plaatsen Jezus allemaal geweest is. Daarna noteert een van jullie alle plaatsen in de juiste volgorde en de ander zoekt uit welke plaatsen het meeste voorkomen en welke plaatsen dus het belangrijkste zijn.

  1. Beschrijf bij de 10 belangrijkste plaatsen wat Jezus daar heeft gedaan. Dat wil zeggen:

  • Zoek bij elke plaats uit wat Hij daar heeft gedaan.

  • Kies bij elke plaats 1 gebeurtenis uit.

  • Leg uit waarom jullie deze gebeurtenis hebben gekozen.

  • Noteer ook welke personen bij deze gebeurtenis aanwezig waren.

Een van jullie zoekt uit wat Jezus allemaal bij de plaats gedaan heeft en de ander zoekt uit welke personen allemaal aanwezig waren bij die gebeurtenis. Daarna gaan jullie de rest van de vragen samen overleggen.

  1. En zoek bij deze plaatsen plaatjes, van hoe het er daar uitziet.

  • Kijk op de site’s die bij de infobronnen staan naar plaatjes van de steden.

  • Zoek op internet naar andere site’s die plaatjes hebben over de 10 belangrijkste plaatsen die jij hebt uitgekozen.

Bekijk samen de site’s. Daarna gaat een van jullie verder informatie zoeken op het internet en de ander gaat in boeken zoeken. Daarna bespreken jullie dit.

  1. Tot slot……… Maak een plattegrond waar al deze gegevens op staan.

  • Zoek op internet of in een atlas een duidelijke kaart van Israël.

  • Print deze uit of kopieer deze op A4 formaat, en kleur deze in.

  • Deze kaart op A4 formaat, plak je in het midden op een groot karton A3 formaat.

  • Rondom de kaart van Israël, is nu ruimte voor de informatie en plaatjes.

  • Zoek de 10 belangrijkste plaatsen op en zet hier een streep onder.

  • Zet een lijn van de plaats naar de rand rondom de kaart waar de informatie en plaatjes komen.

  • Zet bij deze lijn de belangrijkste gebeurtenis die jij hebt uitgekozen, met de belangrijkste personen en plak er een plaatje bij.

  • Doe dit met de 10 belangrijkste plaatsen.

  • Nu heb je een plattegrond waarin alle belangrijkste plaatsen, gebeurtenissen en personen van het leven van Jezus staan.

 

Een van jullie zoekt een goede kaart op, de ander zorgt ervoor dat er A4 papier is, A3 papier, scharen, lijm en kleurtjes. Dan plak je het op. Daarna onderstreept een de belangrijkste plaatsen en de ander knipt de plaatjes uit van de 10 belangrijkste plaatjes. Je plakt ook deze plaatjes op en een iemand schrijft alles erbij zodat alles in 1 handschrift is, dat is een stuk netter. Nu hebben jullie het af.

 

Vorige Volgende

< home >

meer webkwesties op: www.webkwestie.nl

Heb je op- of aanmerkingen ter verbetering van deze webkwestie?
Zijn er weblinks die niet werken? Geef het even door. Klik daarvoor hier.

* * *

Creative Commons-Licentie
Dit werk valt onder een Creative Commons
www.webkwestie.nl is een gratis website voor alle onderwijssoorten.
Er is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik. 
Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan meteen weten. Er wordt z.s.m. op gehandeld.