verwerking

Gebruik de websites die onder ‘informatiebronnen’ staan. Nu ga je de volgende opdrachten maken. Lees de opdrachten goed door. Als je iets niet begrijpt, ga dan eerst naar de leerkracht. Pas als je de opdrachten begrijpt, mag je beginnen. Schrijf de antwoorden eerst op papier. 

  1. Hoe ziet de leeuw eruit?

  2. Wat is het leefgebied van de leeuw?

  3. Hoe verloopt de jacht op voedsel?

  4. Wat voor voedsel eet de leeuw?

  5. Wat zijn de taken van de mannetjes (leeuwen)?

  6. Wat zijn de taken van de vrouwtjes (leeuwinnen)?

  7. Wat doet de leeuw met pasgeboren leeuwtjes (welpen)?

  8. Is de leeuw een bedreigde diersoort? Hoe is de situatie nu?

  • Zoek plaatjes op die met leeuwen te maken hebben. Dit mag van het internet, maar je mag ook plaatjes uit boeken halen of door middel van een zelfgemaakte tekening.

  • Met de informatie die je nu hebt, maak je een informatieblad voor de politie. Schrijf daarvoor minimaal één A-viertje vol in Word. De plaatjes of tekening kan je naast de tekst plaatsen of als voorkant gebruiken van je informatieblad.

  • Vertel in de klas wat je nu allemaal weet over de leeuw. Hang je informatieblad in de klas.

Afbeelding van Ian Lindsay via Pixabay

 

 


Vorige Volgende

Start
Heb je op- of aanmerkingen ter verbetering van deze webkwestie?
Zijn er internetlinks die niet werken?
Geef het even door. Klik daarvoor hier.

Creative Commons-Licentie
Dit werk valt onder een Creative Commons
www.webkwestie.nl is een gratis website voor alle onderwijssoorten.
Er is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik. 
Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan meteen weten. Er wordt z.s.m. op gehandeld.