|
Prima |
Voldoende |
Onvoldoende |
Probleemstelling.
Maximaal 10 punten |
Helder en duidelijk geformuleerd. De kijker weet precies waar het filmpje over zal gaan. |
Niet helemaal duidelijk waar het filmpje over zal gaan. |
Het is helemaal niet duidelijk wat je nu precies wilt laten zien. |
|
Haalbaar. Je kunt uiteindelijk goed antwoord geven op de probleemstelling. |
Lastig om hier 100% op te kunnen antwoorden. |
Onmogelijk om hier een antwoord op te vinden. |
Opbouw filmpje.
Maximaal 20 punten |
Duidelijke volgorde (probleem, dreiging, oplossing). |
De onderdelen van het filmpje lopen soms wat door elkaar. |
De kijker kan het filmpje nauwelijks volgen. |
Inhoud filmpje.
Maximaal 30 punten |
Je hebt de termen die er gebruikt worden goed neergezet. Zodat de kijker precies weet wat jij onder termen als klimaatverandering en duurzaamheid verstaat. |
Het is soms niet duidelijk wat jij onder de gebruikte begrippen verstaat. |
Je gebruikt termen en begrippen zonder ze toe te lichten, waardoor niet duidelijk is wat je ermee bedoelt. |
|
Samenhang tussen de onderdelen in orde. (De dreiging en oplossing sluiten aan op het geschetste probleem). |
Het is niet in alle gevallen duidelijk wat de onderdelen met elkaar te maken hebben. |
De verschillende onderdelen van het filmpje staan los van elkaar. |
|
De thema’s die je hebt gekozen komen duidelijk terug in het filmpje. |
Niet alle gekozen thema’s komen duidelijk terug in het filmpje. |
Het filmpje gaat niet of nauwelijks over de thema’s die je hebt gekozen. |
|
Het filmpje laat duidelijk zien wat je mening is en bevat goede argumenten. |
Je mening had scherper naar voren kunnen komen en de argumenten konden beter. |
Het is niet duidelijk wat je mening is en je argumenten zijn minimaal. |
|
Je hebt het onderwerp vanuit verschillende invalshoeken belicht om een compleet beeld te schetsen. |
Hier en daar mist de mening van tegenstanders, waardoor het filmpje soms te eenzijdig is. |
Je hebt alles vanuit één (beperkte) invalshoek bekeken. |
|
Het filmpje sluit prima aan op wat je in de les behandeld hebt voor dit vak of deze vakken. |
Het heeft niet altijd evenveel met het vak te maken. |
Het filmpje heeft nauwelijks iets te maken met wat je bij dit vak geleerd hebt. |
Kwaliteit filmpje.
Maximaal 10 punten |
Wat je laat zien in je filmpje is duidelijk zichtbaar en herkenbaar. |
Je moet soms goed kijken om te zien wat er in beeld is gebracht. |
Het is vaak niet duidelijk wat er te zien is, of wat de locatie is. |
|
De verstaanbaarheid is goed. |
Niet alles is goed te verstaan, maar het meeste is goed te volgen. |
De verstaanbaarheid is slecht. |
|
Het filmpje is afwisselend en spannend, doordat er voldoende variatie in zit. |
Het filmpje is wat voorspelbaar, maar niet saai. |
Er is op een minimaal aantal locaties gefilmd en er zitten weinig afwisselende shots in. |
Probleemstelling beantwoord.
Maximaal 10 punten |
Het filmpje geeft een goed antwoord op de probleemstelling. |
Het filmpje geeft geen duidelijk antwoord op de probleemstelling, maar het wordt wel voor een groot deel duidelijk. |
Er wordt niet of nauwelijks antwoord gegeven op de probleemstelling. |