Een school vraagt je een voorlichtingsbijeenkomst te verzorgen voor leerkrachten over het fenomeen WebLogs.

De directie wil namelijk dat de leerlingen en leerkrachten uit de bovenbouw gaan werken met WebLogs, want volgens de directie is dit d้ nieuwe trent in ICT en kan de school daar niet in achterblijven.

Je laat het niet merken, maar WebLogs is niet jouw tak van sport. Je hebt wel veel gehoord over chatten en MSN, maar weblogs ? ?

Je wil je er toch eens in verdiepen. Immers je weet maar nooit of meerdere scholen met een zelfde vraag komen.

Afbeelding van William Iven via Pixabay

 
ACHTERGROND INFORMATIE OVER EEN WEBQUEST / WEBKWESTIE

Het doel van de inleiding van een webquest / webkwestie is tweeledig:

de leerling te laten ori๋nteren van wat hem te wachten staat;
door op verschillende manieren de interesse van de leerling op te wekken. Dat kun je doen door de opdrachten:
aan te laten sluiten bij de beginsituatie van de leerling;
relevant te laten zijn voor de uiteindelijke doeleinden van de leerling;
er attractief te maken en visueel interessant te maken;
belangrijk voor te laten komen, alsof er bijvoorbeeld iets van af hangt;
leuk te maken, door de leerling een rol te geven of iets te laten maken.
 

 

 Vorige Home Volgende 

Nog een webquest / webkwestie doen? surf naar www.webkwestie.nl

Heb je op- of aanmerkingen? Zijn er links die niet werken? Mail ze naar de WebKwestiemaker

Dit werk valt onder een Creative Commons licensie. www.webkwestie.nl is een gratis website voor alle onderwijssoorten. Er is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik. Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan meteen weten. Er wordt z.s.m. op gehandeld. De afbeeldingen zijn afkomstig van Pixabay en PXhere, Commons.Wikimedia of Microsoft Clipart Gallery, tenzij anders is vermeld.