achtergrondinformatie


Wat hebben we geleerd ?
In dit onderdeel wordt opgesomd wat de leerling heeft bereikt of heeft geleerd als hij de opdracht goed heeft uitgevoerd. Het gaat daarbij dan natuurlijk niet alleen over de opgedane feitenkennis, maar het kan ook gaan over bepaalde soorten samenwerkingsactiviteiten, wijze van presenteren, enz.
Het verdient de aanbeveling tegelijkertijd de leerling aan zelf-reflectie te laten doen.

Je kunt hier ook nog een extra (retorische) vraag en links toevoegen, die de leerling misschien uitdagen om zich nog verder te verdiepen in de opdracht.

Door deze opdracht heb je geleerd om:
Samen te overleggen over de te verdelen taken. Dus wie doet wat.
Via internet een museum te bezoeken, maar een echt museum bezoeken is natuurlijk veel leuker.
Samen een kunstwerk uit te kiezen en er met elkaar er over te praten.
Een kort verslag van de webopdracht te maken.
Een eigen kunstwerk te (na)maken.

Ook kun je natuurlijk nog een eigen online quiz toevoegen om de leerlingen te kennis te testen die ze met deze webkwestie hebben opgedaan.

Voorbeelden:

Een Romeins feestje

Stormvloed 1953


Klik op één van de bouwstenen links om meer over zo'n onderdeel te weten te komen.

Laatst bijgewerkt op:  dinsdag 19 januari 2010 door John Demmers

| Home

| Inleiding | OpdrachtVerwerking | InfobronnenBeoordeling | Afsluiting |

| Leerkrachten pagina | WebKwestie Digitheek |

Naar een idee van Bernie Dodge, Rijksuniversiteit van San Diego (USA)